Ondanks stroomhulp blijft CO2-uitstoot van Maserati Levante hoog
3j geleden
De Maserati Levante Hybrid speelt leentjebuur bij de Ghibli. Hij erft zijn mildehybridemotor met hulp van een 48-voltbatterij.
Voor een kleine fabrikant als Maserati zijn de Europese CO2-normen een netelige kwestie. Zeker als je een reputatie hebt die is gestoeld op zes- en achtcilinders. Daarom ontwikkelde Maserati een licht hybride viercilindermotor. Na zijn debuut in de Ghibli komt die nu ook onder de motorkap van de Levante terecht.
Deze geblazen motor heeft een cilinderinhoud van 2 liter. Hij ontwikkelt 330 pk en 450 Nm koppel, genoeg om deze vrij zware SUV (2.090 kg) in 6 seconden rond van 0 naar 100 km/u af te schieten. Zijn top bedraagt 240 km/u.
Ondanks de elektrificatie haalt de Levante Hybrid geen goede CO2-scores: afhankelijk van de versie ligt de uitstoot nog steeds tussen 231 en 252 g/km!