Honda ADV 350 Scooter: het avontuur gaat verder
Honda heeft alles uit de kast gehaald voor deze ADV 350, van het 22,2 mm-stuur tot de 48 liter opbergruimte onder het zadel, genoeg voor twee helmen. Met de optionele topkoffer (50 liter) is er zelfs ruimte voor al je kleine spullen. Er is ook een usb-poort aan de linkerkant in een kleine extra ruimte. Het lcd-scherm biedt alle functies die de rijder zich kan wensen, met bluetoothverbinding en de toepassing Honda RoadSync.
Goed in elk opzicht
De Honda ADV 350 is sleutelvrij. Je hoeft dus de contactsleutel niet uit je zak te halen om hem te starten. De ééncilindermotor draait geruisloos zonder de minste trilling te veroorzaken, zelfs wanneer je enthousiast in de handgreep knijpt. Op een eerste stuk snelweg kunnen we de bescherming gewaarworden die voor de benen en het hoofd is voorzien. De voorruit kan ook in 4 standen worden gezet, maar dan wel manueel. Gaat het er hard aan toe, dan geeft de eencilinder alles wat hij in zich heeft, met veel respons ondanks zijn beperkte vermogen. Wil je minderen, dan is het de beurt aan de remmen om hun efficiëntie te tonen. Dankzij de motorrem en het redelijke gewicht van 185 kilogram is de ADV 350 nooit uitgevallen als er iets te hard werd geremd. En als het nodig is, wordt het ABS-systeem geactiveerd zonder al te hardhandig tussenbeide te komen. Wat de vering betreft, zou een zachtere demping op prijs worden gesteld, zoals wel vaker bij scooters. Het concept lijkt goed doordacht te zijn en de rijeigenschappen liggen op een goed niveau. Het brandstofverbruik schommelt rond 3,5 liter per 100 kilometer, wat een actieradius van meer dan 300 kilometer suggereert.
Conclusie
Is de ADV 350 een alternatief voor zijn grote broer X-ADV 750? Nee, want die laatste speelt mee in een heel ander segment en prijsklasse. Maar dat betekent niet dat de 350 minder leuk is. Integendeel, hij is in alle opzichten aangenaam verrassend en heeft een grote X-factor, ook al blijkt dat niet uit zijn naam! Bovendien verkoopt Honda de ADV 350 voor een prijs van 6.599 euro, wat minder duur is dan een Forza 350 met een vergelijkbaar vermogen, maar dan beter uitgerust.
Sterke punten
- Moderne en verfijnde stijl
- Trillingsvrije motor
- Laag gewicht
Honda ADV 350
Motor: viertakt SOHC-ééncilinder, 4 kleppen, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud: 330 cc
Maximumvermogen: 29 pk (21,5 kW) bij 7.500 opm
Maximumkoppel: 31,5 Nm bij 5.250 opm
Transmissie: riemaandrijving
Frame: staal
Zithoogte: 795 mm
Gewicht: 186 kg
Brandstoftank: 11,7 liter
Prijs: 6.599 euro