Suzuki Cycles nieuwigheden 2023
Suzuki Burgman Street 125 EX
Naast de Address en de Avenis 125 staat de Burgman Street 125 EX op het hoogste niveau met een completere uitrusting dan zijn twee collega's. Met brede treeplanken en het Engine Auto Stop-Start systeem is hij eerder bedoeld voor forenzen dan voor gebruik in de binnenstad. Hij wordt aangedreven door een ééncilindermotor van 124 cc en ontwikkelt 8,6 pk bij 6.500 t/min, wat meer dan voldoende is om de maximaal toegestane snelheden buiten de snelwegen te halen. Hij wordt in het voorjaar in België verwacht.
Suzuki GSX-S8
Een andere verrassing is de Suzuki GSX-S8. Gebaseerd op de GSX-S750, zij het met een zeer elegante stijl. Deze GSX-S8 wordt aangedreven door een nieuwe vloeistofgekoelde 776 cc tweecilinder die 83 pk en 78 Nm levert. Ride-by-wire met drie rijmodi, tractiecontrole en bekrachtigde koppeling zijn standaard, evenals de up/down quickshifter. De GSX-S8 krijgt een nieuw stalen frame in combinatie met een aluminium achterbrug en instelbare KYB-vering. Suzuki zet ‘m in de markt met 310mm voorremschijven met radiale monobloc remklauwen en een TFT-scherm in de standaarduitrusting. De GSX-S8 zal verkrijgbaar zijn in drie kleuren.
Suzuki V-Strom 800 DE
De Suzuki V-Strom 800 DE wordt niet aangedreven door een V-twin, hoewel de ‘V’ wel in de naam behoudt. Hij deelt het motorplatform van de nieuwe GSX-8S. Een 776 cc staande twin dus, die 83 pk (62 kW) ontwikkelt bij 8.500 tpm en 78 Nm haalt bij 6.800 tpm. Het chassis bestaat uit een stalen buizenframe, een aluminium achterbrug met centraal gemonteerde schokdemper en een volledig instelbare UPSD-voorvork. De veervoorspanning achter kan gemakkelijk worden aangepast met een draaiknop. De veerweg bedraagt zowel voor- als achteraan 220 mm. Het in dit segment broodnodige 21" spaakwiel is van de partij. De V-Strom 800 DE is uitgerust met dezelfde elektronica als de GSX-S8 roadster. Bovendien kan deze nieuwe avonturier rekenen op een brandstoftank van 20 liter om aan uw avontuurlijke behoeften te voldoen.