Ari Motors 902: duits, elektrisch en betaalbaar
Het lijkt erop dat het enorme succes van de Citroën AMI iedereen op ideeën brengt. De pionier van de elektrische microauto was meer dan tien jaar geleden de Renault Twizy, maar vandaag lijkt deze sector te willen exploderen. Na de Citroën, de Silence met draagbare batterijen, de Xev YoYo met zijn Italiaans design, de Triggo met variabele breedte en natuurlijk de Ligier, is hier de eerste Duitse vertegenwoordiger van de categorie: de Ari 902.
Ervaring in bestelwagens
Ari Motors is geen nieuwkomer op de markt. Het brnegt sinds 2018 kleine elektrische stadsbusjes op de markt voor ‘lastmile-leveringen’. De catalogus van het bedrijf bevat ook kleine auto's die begrensd zijn op 24, 45 of 80 km/u, maar de 902 is het eerste 'serieuze' model. Zijn design is duidleijk minder basis, en deze machine, die minder dan drie meter lang is, heeft twee zitplaatsen en een vrij grote bagageruimte. Een groot verschil met sommige concurrenten is dat de Ari 20 pk en een topsnelheid van 90 km/u claimt. Dit betekent dat hij niet toegankelijk is vanaf 16 jaar. De fabrikant kondigt een actieradius van 110 tot 200 kilometer aan, en een basisprijs vanaf 13.995 euro. Je kan erover debatteren of het de meest overtuigende of verleidelijkste van zijn categorie is, maar zijn komst vesterkt hoe dan ook de gelederen van dit type auto dat we steeds vaker zullen zien.