Audi laat zijn vier ringen in China vallen
Het Audi-logo zoals we dat vandaag kennen - vier in elkaar verstrengelde cirkels - werd voor het eerst gebruikt in 1932 en werd oorspronkelijk gekozen om de unie te symboliseren tussen vier Duitse fabrikanten die hun krachten hadden gebundeld om te concurreren met Volkswagen in de jaren 30: DKW, Wanderer, Horch en Audi. De eerste drie zijn verdwenen, maar Audi bestaat nog steeds en heeft dit logo, dat het spoor draagt van dit oude samenwerkingsverband, behouden. Sindsdien zijn alle modellen van het merk voorzien van deze vier karakteristieke cirkels.
De vier ringen verdwijnen uit China
Maar dat kan binnenkort allemaal veranderen, in China althans. Audi heeft naar verluidt besloten om zijn historische duimafdruk in China te vervangen door een nieuw ontwerp, voorlopig 'Purple' genaamd. Geconfronteerd met groeiende concurrentie van Chinese fabrikanten wil Audi zich laten gelden met een nieuw merkimago, dat een nieuw logo, een nieuw grafisch charter en zeker een nieuwe modelfilosofie met zich meebrengt. We weten nog niet wat het nieuwe logo van het merk wordt, maar het zou al op het einde van het jaar op een conceptauto kunnen verschijnen. Er zijn binnen 'Purple' negen elektrische modellen gepland voor de Volksrepubliek tussen nu en 2030.