Bentley: klanten willen geen elektrische auto's
Ja, Bentley staat hoog in de autohiërarchie, maar Rolls-Royce staat nog een treetje hoger. Bij Rolls-Royce is er duidelijk interesse in elektrische mobiliteit, getuige het succes van de Spectre EV coupé. Toch legt een Rolls jaarlijks minder kilometers af dan een Bentley. Volgens Frank-Steffen Walliser, CEO van Bentley, die onlangs sprak met Car&Driver, “willen klanten in het prestigesegment nog steeds verbrandingsmotoren.”
Rimac zei het al
“Mijn huidige indruk is dat er in de luxesegmenten nog veel weerstand is tegen EV’s,” zegt Walliser. Zo sterk zelfs dat Bentley zijn volledige elektrificatieplannen heeft uitgesteld. De deadline van 2030 is van de baan, en hoewel het eerste volledig elektrische model nog steeds voor 2026 gepland staat, zal Bentley zich op de middellange termijn richten op plug-inhybrides, zoals bij de Conti GT en Flying Spur. Dit sluit aan bij de uitspraken van Rimac, een specialist in high-end EV’s, die onlangs aangaf dat zijn volgende supercar niet elektrisch zal zijn vanwege gebrek aan belangstelling van klanten.