Charge Cars trekt de stekker eruit
We hebben Charge Cars hier iets meer dan twee jaar geleden gepresenteerd. De Britse startup toonde toen het resultaat van vier jaar werk, namelijk een Ford Mustang die zowel een restomod (restauratie en modernisering) als een retrofit (elektrische conversie) was. Afgezien van filosofische overwegingen over de elektrische conversie van zo'n legende, is het feit dat de Charge '67 (vernoemd naar de 1967 Mustang die voor dit project werd gekozen) een van de meest verfijnde realisaties in zijn soort is. Carrosserie, verlichting, interieur en natuurlijk technische specificaties, alles was zo opmerkelijk dat Ford zijn zegen gaf.
Onbetaalbaar
Maar zoveel perfectionisme heeft een prijs: meer dan €400.000 per stuk. Het kan gezegd worden dat de klanten niet in de rij stonden en daarom is Charge Cars nu in liquidatie. Dit toont eens te meer aan dat de elektrische automarkt een delicaat terrein is waar onzekerheid heerst en het duidelijk moeilijk is om te weten wie wat wil. Tot slot merken we op dat degenen die genoeg geld hebben om €400.000 of meer uit te geven, niet dol zijn op elektrische mobiliteit. Laten we herinneren dat Mate Rimac, oprichter van het gelijknamige merk en vader van de recordbrekende elektrische hypercar Nevera, heeft verklaard dat zijn volgende model niet elektrisch zal zijn omdat dit niet is wat deze klanten willen.