De Porsche Carrera GT verpulvert zijn record van 20 jaar geleden
Enkele maanden geleden startte Porsche een terugroepactie voor alle exemplaren van een model dat in 2003 werd gelanceerd. De Porsche Carrera GT, die bekendstaat als zeer lastig te besturen, heeft namelijk geprofiteerd van nieuwe ontwikkelingen door zowel de ingenieurs van Porsche als die van Michelin. Aan de kant van de fabrikant gaat het om nieuwe titanium ophangingselementen, die op elke nog rijdende Carrera GT ter wereld zijn gemonteerd. Alleen al hierdoor werd de auto veel beter bestuurbaar en voorspelbaarder.
16 seconden
Wat de banden betreft, kregen eigenaren van de Carrera GT de nieuwste generatie Michelin Pilot Sport Cup 2-banden aangeboden. Fenomenale banden, waarvan we uit eigen ervaring kunnen bevestigen hoe effectief ze zijn. Met deze twee cruciale updates werd een Carrera GT meegenomen door onze collega’s van Sport Auto naar het lange circuit van de Nürburgring, waar de legendarische Walter Röhrl in 2004 een tijd van 7:28 neerzette. Dit keer was het Porsche-coureur Jörg Bergmeister die de verbeterde auto op de proef stelde en de Groene Hel aflegde in 7:12. Zestien seconden sneller, 20 jaar later! Dat zegt veel over het onbenutte potentieel van de Carrera GT, over wat de ingenieurs destijds over het hoofd hebben gezien, en over de ongelooflijke vooruitgang van banden.