De volgende BYD is niet elektrisch

6mnd geleden | Laurent Zilli

BYD heeft aangekondigd binnenkort in Europa een model te lanceren dat niet 100% elektrisch is. Dit illustreert het grote reactievermogen van Chinese merken in een markt die zijn ambities herziet.

BYD, het merk dat Tesla de loef afsteekt met de titel van 's werelds grootste producent van elektrische auto's, is een van de Chinese fabrikanten die het sterkst gevestigd is in Europa. En in tegenstelling tot MG, dat zijn plaats heeft gevonden door zowel elektrische als hybride modellen aan te bieden, dankt BYD zijn succes momenteel alleen aan zijn 100% elektrische modellen. Maar nu vertraagt de groei van EV's aanzienlijk, terwijl de verkoop van hybride modellen sterk stijgt. Slecht nieuws voor BYD? Denk er nog eens over na! De fabrikant, die alles in huis heeft op zijn lokale markt, heeft net een beslissing genomen: het zal de plug-inversie van zijn SUV Seal U in Europa lanceren, die hier al in zijn elektrische versie te koop is.

Tegen benzineprijzen

Slecht nieuws voor de concurrentie? Misschien wel. BYD heeft aangekondigd dat het de bedoeling is om de plug-inhybride Seal U aan te bieden voor de prijs van een niet-hybride concurrent. Het verschil tussen de Citroën C5 Aircross op benzine (microhybride) en een plug-inversie bedraagt bijvoorbeeld 4.500 euro. En dit voorbeeld zal ontsnappen aan een Europese importbelasting, omdat BYD gelooft dat zijn Hongaarse fabriek voor 2026 operationeel zal zijn en dat het zowel elektrische als hybride auto's zal produceren. Kortom, wen er maar aan om meer BYD's op onze wegen te zien.

Tags: Insoliet BYD
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in