Komt er binnenkort een Bugatti GT of sedan?
Een paar dagen geleden werd de wereld verrast door Bugatti's gloednieuwe hypercar, de Tourbillon. Net zo gesculpteerd als zijn voorganger, de Chiron, verbergt de nieuwkomer een groot verschil: een volledig nieuwe en atmosferische V16-motor, bijgestaan door een hybride systeem met drie elektromotoren. En het is precies een gesprek rond deze V16 dat ons doet fantaseren over een mogelijk tweede Bugatti-model.
Vooraan
We moeten opmerken dat deze motor niet door Bugatti zelf is ontwikkeld, maar door Cosworth, een specialist in zeer krachtige motoren. Dit roept de vraag op of zo’n investering wel rendabel is, aangezien er slechts 250 exemplaren van de Tourbillon in productie gaan. Onze Engelse collega's van Autocar vroegen Frank Heyl, hoofd design van Bugatti, of de motor ergens anders dan in het midden van de auto kon worden geplaatst, bijvoorbeeld onder een lange motorkap. En volgens Heyl is dat perfect mogelijk, op voorwaarde dat bepaalde onderdelen worden verplaatst. Dus wat betekent dit? Houdt dit in dat Bugatti bezig is met de voorbereiding van een coupé met motor voorin, waaraan het in zijn rijke geschiedenis geen gebrek heeft? Of zelfs een supersedan, zoals verschillende conceptauto's in de afgelopen twintig jaar hebben doen veronderstellen? Hopelijk komen we er snel achter.