Mercedes-AMG gelooft nog steeds in de V8

3mnd geleden | Quentin Pannaud

De performancedivisie van Mercedes-Benz zal nog een tijdje V8- en viercilinder turbomotoren blijven produceren. "Ja tegen elektrisch, maar zonder te haasten"...

Mercedes is een van de autofabrikanten met de meeste elektrische modellen in hun assortiment, in totaal 9, voor BMW, Volkswagen of Renault. Van sedans tot SUV's, van compacte auto's tot MPV's, het merk is zeer toegewijd aan elektrificatie en streeft naar 50% elektrische verkopen vanaf 2030 (en 50% hybride). Dat kan niet gezegd worden voor hun sportafdeling AMG, die nog geen batterij-aangedreven auto's verkoopt. Maar geduld, ze komen eraan. De eerste, gepland voor 2026, is een vierdeurs high-performance sedan die zal rusten op het toekomstige AMG.EA-platform en zal concurreren met de Porsche Taycan.

De AMG V8 heeft nog mooie dagen voor zich

Maar tot die tijd zal Mercedes-AMG doorgaan met het uitbreiden van hun assortiment van grote verbrandingsmotoren, te beginnen met krachtige viercilinders en bi-turbo V8's. "Ons belangrijkste doel is om aan de behoeften van de klanten te voldoen. We zien nog steeds dat veel klanten van onze V8-motoren en onze high-performance viercilindermotoren houden", zei onlangs de AMG-baas, Michael Schiebe. Met andere woorden, AMG zal doorgaan met het maken van niet-geëlektrificeerde sportwagens, zolang de wetgeving het toelaat. "We hebben geen einddatum, maar dat zou een zeer dogmatische discussie zijn." Deze aankondiging komt enkele maanden na de lancering van de nieuwe C63 S E-Performance, een plug-in hybride model dat de merkfans behoorlijk deed fronsen...

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in