Pas geleverd vertrekt Alonso's Valkyrie in een takelwagen

1mnd geleden | Laurent Zilli

Een paar dagen geleden nam Fernando Alonso zijn nieuwste buit in ontvangst, het ultieme model van zijn huidige werkgever. Helaas heeft hij er niet lang van kunnen genieten.

Het is fantastisch om F1-coureur te zijn voor een prestigieus merk. Niet alleen kun je onbezorgd plezier maken met je vrienden zonder bang te zijn voor de politie, maar je krijgt ook exclusieve toegang tot het beste dat het merk te bieden heeft—mits het ook straatauto's bouwt. Godenkind Fernando Alonso heeft daar in zijn carrière volop van geprofiteerd. Na de Alpine A110 R in zijn Renault-jaren, de McLaren Elva tijdens zijn Indycar-tijd, en vooral de Ferrari Enzo uit zijn periode bij de Scuderia, heeft hij nu een nieuwe Aston Martin gekregen. Maar misschien heeft hij spijt dat hij zijn Ferrari vorig jaar heeft verkocht ...

F1 voor de straat

De Aston Martin Valkyrie, die maanden aan ontwikkeling heeft gekost en ongeveer 4 miljoen euro moet kosten, wordt door sommigen gezien als de meest F1-achtige wegauto ooit. De Ferrari F50 en Mercedes-AMG One, met hun echte F1-motoren, zullen het daar niet helemaal mee eens zijn, maar dat terzijde. De Valkyrie heeft een indrukwekkende V12-motor die meer dan 11.000 toeren per minuut draait en 1.150 pk levert. Het is een beest dat eruitziet als een raceauto en spannender zou moeten rijden dan een Alpine (hoewel...). Tenminste, als hij rijdt. Een TikTok-gebruiker deelde een video waarin Alonso’s Valkyrie (te herkennen aan zijn nummer 14 op de kentekenplaat) langs de stoep stond en werd afgevoerd door een takelwagen. De video zou ongeveer een uur na de levering aan de Spaanse coureur zijn opgenomen. Dit noemen ze een "oeps"-momentje ...

Videolink
 https://www.tiktok.com/@doriannmc/video/7408974859818126625?_r=1&_t=8pRTwUe5qa0

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in