Porsche 911 GT3 is terug, en dit keer meteen in twee versies

4w geleden

De Porsche 911 GT3 viert zijn 25ste verjaardag en maakt een spectaculaire comeback met de klassieke zescilinder-boxermotor en nieuwe technologieën die circuitprestaties moeiteloos combineren met dagelijks comfort. Voor het eerst wordt ook terzelfdertijd de Touring-versie gelanceerd.

De nieuwe 911 GT3 is uitgerust met een 4,0-liter boxermotor met een vermogen van 510 pk en een koppel van 450 Nm, waardoor hij zijn racegenen behoudt en tegelijk voldoet aan de huidige emissienormen. Met een 7-versnellingsbak met dubbele koppeling of een handgeschakelde 6-versnellingsbak bereikt hij de 100 km/u in 3,4 seconden en bereikt hij een topsnelheid van 311 km/u. De overbrengingsverhouding is met 8% verkort, waardoor de acceleratie op bochtige wegen is verbeterd. Het ontwerp van de GT3 is ook verfijnd om de aerodynamica te verbeteren, zowel voor als achter. De voorspoiler is opnieuw ontworpen, net als de luchtinlaten en de diffuser achter. Het chassis, dat nu sterk lijkt op dat van de GT3 RS, is ook verbeterd, met lichtere ophanging en speciale banden.

De nieuwe Porsche 911 GT3 blijft trouw aan zijn race-dna met een 4,0 liter-boxermotor die 510 pk en 450 Nm koppel levert, terwijl hij voldoet aan de nieuwste emissienormen. Hij sprint in 3,4 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 311 km/u, met keuze uit een PDK-zeventrapsautomaat of een handgeschakelde zesbak. Dankzij een 8% kortere overbrengingsverhouding is de acceleratie op bochtige wegen nog scherper. Het aerodynamische ontwerp is verder verfijnd met een vernieuwde voorspoiler, verbeterde luchtinlaten en een efficiëntere diffusor. Het chassis, dat vanaf nu zeer dicht aanleunt bij de GT3 RS, is lichter en voorzien van een verbeterde ophanging en speciale banden voor optimale prestaties.

Weissach-pakket

Met de nieuwe packs Weissach en Leichtbau kunnen eigenaars hun GT3 nog verder afstemmen op circuit- of weggebruik. Het nieuwe Weissach-pakket biedt lichtgewicht CFRP-componenten en magnesium velgen, wat het totale gewicht van de auto verlaagt. Voor wie kiest voor de subtielere Touring-versie, zonder vaste spoiler, biedt Porsche voor het eerst optionele achterstoelen aan. Zo blijft de 911 GT3 zowel geschikt voor dagelijks gebruik als trouw aan zijn supersport-dna.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in