Renault daagt Tesla uit voor een advertentieduel
Op een grote poster die reclame maakt voor de elektrische auto Renault Scénic E-Tech worden al een paar dagen de voordelen van deze auto ten opzichte van de Tesla Model Y benadrukt. De tekst op de poster citeert eigenlijk de titel van een test van de Renault die is gepubliceerd door een Brits medium: "De Renault Scénic vernedert de Tesla Model Y op het gebied van prijs en actieradius". Tot zover niets geks. Maar het wordt al interessanter, wanneer je beseft waar de poster hangt, én dat deze interactief is".
Tesla-detector
Deze "poster" (meer een afbeelding op een digitaal billboard) is strategisch geplaatst boven een druk laadstation in Londen. Bovendien heeft het reclamebureau een apparaat op de site geplaatst dat Tesla-modellen herkent, waardoor de boodschap op de poster wordt aangepast. De Tesla-rijder leest dan "Mmh, that's embarrassing" of "You're probably good at something else", en andere soortgelijke plagerijtjes. Wetende dat Tesla, na jaren van weigering, zojuist heeft toegezegd reclame te maken, hopen we dat de fabrikant met dezelfde soort humor zal reageren. In het verleden hebben deze advertentiewedstrijden tot memorabele campagnes geleid in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, waar adverteerders minder schuw zijn dan hier.