Slechte publiciteit voor de politie in Miami

6mnd geleden | Laurent Zilli

Een publiciteitscampagne van de politie van Miami Beach had niet het gewenste effect. Door beelden op Instagram te plaatsen van een Rolls-Royce die "verkleed" was als patrouillewagen, trok het de toorn van het publiek aan.

De verbijsterende supercars van de politie uit de Golfstaten zijn voor niemand een verrassing. Lamborghini's geschonken aan de Italiaanse politie zijn zelfs nog sprekender. Dus toen de MBPD (Miami Beach Police Department) een Rolls-Royce als pr-stunt koos, dachten ze dat het wel in de smaak zou vallen. Niet dus! Integendeel, Insta-gebruikers vertelden de politie van Florida dat het een zeer onelegant idee was.

Rekrutering

Natuurlijk kreeg de politie in eerste instantie kritiek omdat ze overheidsgeld over de balk gooien. Antwoord: helemaal niet, de auto en de decoratie werden gedoneerd door een lokale dealer. In feite legde de MBPD uit dat de traditionele wervingsmethoden niet meer werkten en dat er nieuwe ideeën nodig waren om jonge mensen aan te trekken. Deze uitleg heeft het publiek ook niet overtuigd, want naast reacties die zeggen dat de auto voor een goed doel verkocht had kunnen worden, zijn er mensen die benadrukken dat rondparaderen in blingbling op wielen niet de beste manier is om "individuen aan te trekken die de waarden van integriteit, service en uitmuntendheid van de politie vertegenwoordigen". Komt er binnenkort een vacature vrij op de communicatieafdeling van de MBPD?

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in