Wanneer autoruiten Jupiler-glazen worden
De glazen, geproduceerd door Frederik Rombach, een glasblazer gespecialiseerd in gerecycleerd en duurzaam glas, dragen boodschappen als "Auto's kunnen een tweede leven krijgen. Mensen niet". Een subtiele maar krachtige manier om de herkomst van het glas dat consumenten van het beroemde pilsje in hun hand houden te benadrukken.
"Jupiler neemt zijn verantwoordelijkheid en wil mensen stimuleren om na te denken over hun alcoholgebruik waar ze daar het meest gevoelig voor zijn: in het café, voordat ze naar huis gaan. Daartoe is eerder deze maand een proefproject gestart in verschillende etablissementen in het land, waarbij klanten werden bediend in glazen gemaakt van de ruiten van auto's die door alcoholmisbruik waren beschadigd. De eerste reacties waren overweldigend positief. Het begintv met een eerste bewustmaking en daarna beginnen mensen na te denken over de gevolgen van drinken en rijden", aldus Josse Peremans, marketingdirecteur van Jupiler.
Elk jaar raken op de Belgische wegen 2.541 mensen ernstig gewond en 37.247 lichtgewond als gevolg van auto-ongevallen. In respectievelijk 12% en 11% van de gevallen hadden de geteste bestuurders alcohol gebruikt.