Nieuw logo Peugeot balanceert tussen verleden en toekomst

3j geleden | Nicolas Morlet

Peugeot heeft zijn nieuwe merkidentiteit onthuld en daar hoort een gloednieuw logo bij. De Franse autofabrikant blijft natuurlijk trouw aan de leeuw, hét symbool sinds het prille begin. Maar dat neemt nu een portretvorm aan en heeft een nostalgisch randje.

 

Op het nieuwe Peugeot-logo staat centraal een leeuwenkop, van opzij gezien, met daarboven de volledige merknaam afgedrukt. Het logo is, zowel in zijn weergave als in de vorm van het omringende wapenschild, een duidelijke verwijzing naar dat van de jaren 60.

 

Hebben we dat logo niet al eens eerder gezien? Ja, op de e-Legend-concept, onthuld op de Mondial de l'Automobile... in 2018! Die concept was een knipoog naar de 504 Coupé van de jaren 60. Maar toen wou Peugeot het verdere gebruik van het wapenschild bevestigen noch ontkennen.

 

 

Intussen is het logo verfijnd. De lijnen zijn bijgeschaafd, maar de essentie bleef overeind. Dit logo en de bijbehorende grafische identiteit (lettertypes, dealers, nieuwe website, enz.) zijn ontworpen om de remonte van Peugeot in de afgelopen tien jaar - de periode sinds de laatste logoverandering - te bekrachtigen. Het ontwerp zou een poos moeten meegaan.

 

De eerste ambassadeur van het nieuwe imago wordt de derde generatie van de Peugeot 308. Die volgt deze zomer. Hij luidt de komst van een nieuw producttijdperk in.

 

Tags: Peugeot

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in