24H of Spa, 100 jaren: historische affiches
Dit meesterwerk is de eerste uit een reeks van tien verzamelaffiches die de constructeurs in de verf zullen zetten die dit jaar deelnemen aan de CrowdStrike 24 Hours of Spa. Die tien affiches betekenen ook een reis door tien decennia van de dubbele race rond de klok in de Ardennen. Niet alleen de huidige bolides, maar ook wagens die de geschiedenis van de race hebben geschreven, worden immers in beeld gebracht.
Net als van 2019 tot 2022 werd de affiche – of in dit geval affiches – ontworpen door de Franse artiest Guillaume Lopez. Op het eerste exemplaar bestormen twee Mercedes-AMG de mythische Raidillon, met in de achtergrond de pitlane in het verleden en het heden. Links het model dat tweede finishte in 1971, rechts de variant die de editie van de 100ste verjaardag zal betwisten in de kleuren van CrowdStrike.
Tien verzamelaffiches
Op elk van de tien affiches zullen twee wagens – een moderne en een historische – zich zij aan zij bevinden. Na Mercedes zullen de overige actuele constructeurs in de kijker gezet worden: Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, McLaren en Porsche. Er is ook plaats voor drie andere merken die de legende vorm hebben gegeven.
Tot grote vreugde van de fans zullen die affiches in beperkte oplage verkrijgbaar zijn in de verschillende merchandisingstands tijdens de parade en op het Circuit de Spa-Francorchamps.
“We wouden een affiche die iedereen zou bijblijven voor het eeuwfeest van de CrowdStrike 24 Hours of Spa en ik denk dat de fans niet ontgoocheld zullen zijn”, bevestigt Laurent Gaudin, General Manager van het evenement. “In plaats van één affiche maken we er tien, die in het teken zullen staan van de geschiedenis en de magie die deze legendarische wedstrijd in de loop der jaren heeft gecreëerd. Tien decennia, tien affiches en de mogelijkheid voor iedere fan om zijn favoriete merk in beeld te zien. Ik zou dan ook graag Guillaume Lopez bedanken, want hij is deze uitdaging glansrijk aangegaan.”