Alfa Romeo Quadrifoglio Super Sport, afscheid van de V6-motor

5mnd geleden | Laurent Zilli

Alfa lanceert een gelimiteerde editie van de topmodellen Giulia en Stelvio, met enkele werkelijk unieke esthetische kenmerken, wat lijkt op een afscheid van de heerlijke V6-motor van de Quadrifoglio.

Laten we eerlijk zijn, Alfa Romeo heeft vaak de neiging om een speciale serie zonder echte exclusiviteit een gelimiteerde editie te noemen. Dat is hier niet het geval. Ten eerste omdat de basisversie de Quadrifoglio is, wat op zich al opmerkelijk is, en ten tweede omdat de productie inderdaad beperkt is. Er zullen 275 Giulia Quadrifoglio Super Sports op de wereld komen, en 175 Stelvio’s. De aandrijflijn verandert niet , met een 520 pk sterke 2.9 V6, gecombineerd met een achttrapsautomaat, achterwielaandrijving met sperdifferentieel en... een uitlaatsysteem van Akrapoviç.

Eerbetoon

De speciale kenmerken zijn esthetisch: keuze uit een van de drie kleuren Bianco Alfa, Nero Vulcano of Rosso Etna lak, 19-duimsvelgen met 'telefoonwijzermotief' en zwarte remklauwen. En voor het eerst in zijn honderdjarige geschiedenis heeft het beroemde klavertjevier dat de wielkasten siert een zwarte achtergrond in plaats van een witte. Tot slot is het interieur versierd met inzetstukken uit koolstofvezel, die zijn voorzien van een zeer aantrekkelijke rode waas. Kortom, Alfa biedt een zeer speciale auto, nog zeldzamer dan de briljante GTAm, waarvan er slechts 500 zijn geproduceerd. Het is een mooi eerbetoon aan de vlaggenschipmodellen van het merk. En of dit ook het einde is van de V6 bij Alfa... Twee jaar geleden zouden we ja hebben gezegd, maar vandaag is niets minder zeker.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in