Porsche heeft een Carrera GT uit 2005 volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd om hem in een staat van “nul kilometer” te brengen. En nee, dit is geen museumstuk: de eigenaar is van plan de wagen gewoon op de weg te gebruiken.
De luxueuze SUV is intussen een beproefd recept, en de huidige trend lijkt de terugkeer van de monovolume aan te kondigen, ditmaal als een soort privéjet op wielen. Ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van een icoon verkent Mercedes-Benz nu nog...
Verwacht in 2026, maakt de Volkswagen ID.Polo een opvallende entree in een segment dat ondertussen fel betwist wordt. Hij komt met veelbelovende technische gegevens: tot 450 km rijbereik en een aangekondigde prijs onder de 25.000 €.
De toekomstige Smart #2 komt in een cruciale fase van zijn ontwikkeling. Testen op de weg en op het circuit markeren de terugkeer van de tweezits-microauto, trouw aan de geest van de Fortwo maar volledig elektrisch.
Meer dan tien jaar na zijn verdwijning, en na een samenwerking met een Japans merk, maakt Santana Motors zijn comeback… dankzij een ander Aziatisch land. Raad eens welk.
Lotus herbekijkt zijn elektrische strategie, en nu zijn de cijfers bekend. De Eletre krijgt een plug-in hybride aandrijving — en dat is allesbehalve downsizing.
De Astra had het eigenlijk niet nodig – ze was nog lang niet verouderd – maar Opel geeft haar toch een kleine update, vooral visueel maar ook een tikje technisch.
Terwijl zowat iedereen de monovolume heeft opgegeven, durft Citroën het tegenovergestelde met de ELO-concept. Speels, eigenzinnig en bijzonder praktisch: een herinnering dat SUV’s niet alles hebben uitgevonden.
Nu Europa zijn ambities voor 2035 mogelijk herziet, bereidt Kia de lancering voor van de Seltos, een SUV die qua look en formaat dicht bij de EV3 zit, maar die opvallend genoeg slechts gedeeltelijk elektrisch is.