DS7 zet een nieuw plaatje op
Hoewel de cosmetische veranderingen op het eerste gezicht discreet lijken, geven ze de grote Franse SUV toch een elegantere kant met meer verzorgde details. Aan de voorkant vallen de nieuwe, in de bumpers geïntegreerde LED's het meest op, terwijl er aan de achterkant een chromen strip prijkt met daarop de woorden "DS Automobiles" in vol ornaat. De nieuwe LED-koplampen bieden een beter bereik en maken het toch mogelijk bepaalde verlichtingszones te maskeren om bijvoorbeeld tegenliggers niet te verblinden.
In het interieur werd naast enkele retouches en nieuwe lederen bekleding ook de nieuwste versie van het multimediasysteem geïntroduceerd, dat completer en gebruiksvriendelijker belooft te zijn dan het systeem dat het vervangt. Op het vlak van comfort kan de DS7 voortaan rekenen op de Active Scan-ophanging, die de weg voor de bestuurder analyseert en de demping van elk wiel in enkele milliseconden aanpast.
DS Performance met 360 pk!
Op technisch vlak is de belangrijkste vernieuwing de komst van een derde plug-inhybride motor, naast de bestaande 225 en 300 pk motoren. Deze werd ontwikkeld door de DS Performance-teams en levert 360 pk via zijn vierwielaandrijving, nog een exclusief kenmerk van deze versie. Het systeem is identiek aan het systeem dat reeds in de DS9 E-Tense 360 en de Peugeot 508 SW wordt gebruikt, en combineert dus een benzinemotor van 200 pk met twee elektromotoren van 110 en 112 pk, waarvan de laatste op de achteras is geplaatst. Het chassis is dienovereenkomstig aangepast, met een lagere ophanging (-15 mm) en remschijven vooraan met een grotere diameter (380 mm). De DS7 E-Tense 4x4 360 accelereert van 0 tot 100 km/u in 5,6 seconden. Zijn batterij van 14,2 kWh belooft ook een elektrische actieradius van 65 kilometer. De 1.5l BlueHDI-diesel met 130 pk is ook nog steeds leverbaar.
De bestellingen gaan in de zomer open en de eerste modellen van de gefacelifte DS7 moeten vanaf september bij de dealers belanden.