De Audi A6 wordt de A6 e-tron en zegt vaarwel tegen benzine- en dieselmotoren
Met een lengte van 4,92 m heeft de A6 e-tron een Sportback-design met een achterklep en een gestroomlijnd profiel, terwijl de stationwagen een meer traditioneel silhouet behoudt. Beide modellen onderscheiden zich door hun geoptimaliseerde aerodynamica, waarmee ze records in hun klasse bereiken. Het interieur, gericht op technologie, bevat twee schermen die naar de bestuurder zijn gericht voor instrumentatie en multimedia, met een derde optioneel scherm voor de voorpassagier, voorzien van een filter om de bestuurder niet af te leiden. Het multimediasysteem is gebaseerd op Google Automotive en biedt toegang tot tal van applicaties via de Play Store.
Compleet aanbod
Bij de lancering eind 2024 zullen er twee versies beschikbaar zijn: de achterwielaangedreven A6 e-tron Performance met 368 pk en de vierwielaangedreven S6 e-tron met 503 pk. Vervolgens zullen een basismodel met 286 pk en een tussenmodel met 428 pk volgen. De drie krachtigste versies zullen beschikken over een 100 kWh batterij, wat tot 750 km autonomie biedt voor de Performance-versie. Zelfs het basismodel, met een batterij van 83 kWh, belooft 610 km autonomie. De A6 e-tron is gebaseerd op het Premium Platform Electric, ontwikkeld samen met Porsche, en profiteert van een elektrische architectuur van 800 volt, waardoor snel opladen mogelijk is: 20 minuten is voldoende om van 10% naar 80% lading te gaan met een 270 kW laadpaal. Dat stelt gerust voor lange afstanden!