De allerlaatste Bugatti Chiron
Vanaf het prille begin bestond het plan erin om 500 exemplaren van de Chiron te produceren, inclusief alle varianten en unieke modellen. De bouw van auto nr. 500 werd in mei afgerond en om de laatste bladzijde in dit prachtige verhaal om te slaan, hijst Bugatti hem in een outfit die eruitziet als een bedankje. Vooreerst, deze L'Ultime is gebaseerd op een Super Sport-versie (1.600 pk, langere achtersteven voor een betere aerodynamica, 23 kilo lager gewicht), gehuld in een gradatie van French Racing- en Atlantic-blauw. Net als de allereerste Chiron, maar met een omgekeerd kleurverloop. De Bugatti-badge in het midden van de grille is ook blauw, net als het interieur uit leder en carbon.
Handschriften
Maar het unieke zijn al die dingen die eruitzien alsof ze met de hand op de koetswerk zijn geschreven. Er is natuurlijk het '#500'-logo en vooral de namen van de vele plaatsen die meetellen in de geschiedenis van de Chiron. Het (inmiddels verdwenen) autosalon van Genève, het Concours d'Elegance in Chantilly, Goodwood, Dubai, de Nürburgring en Ehra-Lessien, het beroemde testcircuit van de VW Group, waar de Bugatti als eerste auto ter wereld de 300mph-barrière (482,8 km/u) doorbrak.
En nu de Chiron afscheid neemt, zal het niet lang duren voordat we zijn vervanger ontdekken, die Bugatti over een paar weken onthult.