De bijgewerkte Rolls-Royce Ghost

5d geleden | Laurent Zilli

De 'kleine' Rolls is het zat om met zijn grote broer verward te worden en kiest daarom voor een subtiele facelift. Maar dat is niet het enige wat er is veranderd.

De in 2020 gelanceerde Ghost Series II heeft een subtiele facelift ondergaan, ondanks dat we hem niet zo vaak tegenkomen dat we hem beu zouden worden. De reden? Klanten wilden een duidelijker onderscheid tussen de Ghost, met zijn jongere en meer zelfrijdende imago, en zijn grotere zus, de Phantom, die geliefd is bij mensen die liever worden gereden. De Ghost heeft daarom een vernieuwde voorkant gekregen, met slankere en verfijndere koplampen die nu schuin aflopen. Ook aan de achterkant zijn wijzigingen doorgevoerd, met achterlichten die doen denken aan die van de elektrische coupé Spectre.

Nog soepeler

Op technisch vlak heeft Rolls-Royce een nog fijner actief chassis aangekondigd, wat nauwelijks te bevatten is gezien het al ongeëvenaarde comfort. We hopen dit binnenkort te ervaren tijdens een proefrit. Daarnaast zijn er nieuwe multimediafuncties toegevoegd, maar de motor blijft ongewijzigd: de vertrouwde 6,75 liter-V12 levert nog steeds 571 pk en 850 Nm, of 600 pk en 900 Nm voor de Black Badge-versie. Het interieur heeft, net als bij de Cullinan, een upgrade gekregen met een nieuw dashboard met een groot glazen paneel dat drie schermen herbergt (voor bestuurder, multimedia en passagier), plus een nis met een klok en een miniversie van de Spirit of Ecstasy. Voor deze update kiest Rolls-Royce echter vooral voor verfijnde stoffen, zijde, nieuwe borduursels en microperforaties in plaats van traditioneel leer. Pure kunst.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in