Fiat strikt Google voor speciale serie van de 500
Dankzij de in de toepassing "Mijn Fiat" geïntegreerde Google Assistent kunnen klanten contact houden met hun auto, zelfs wanneer ze ver uit de buurt zijn. Met behulp van hun eigen stem kunnen eigenaars informatie over de auto opvragen en ontvangen, en met de auto interageren.
Door simpelweg te zeggen "Hey Google, ask my Fiat..." kunt u bijvoorbeeld te weten komen waar uw auto geparkeerd staat, hoeveel brandstof er nog in de tank zit, waar de dichtstbijzijnde garage zich bevindt en of de deuren en kofferbak op slot zijn. Dat kan via een smartphone of via de Google Nest Hub, het slimme thuisdisplay dat als geschenk bij de welkomstkit wordt geleverd. Die ontvangt u wanneer u een versie van de 500 Hey Google-familie koopt.
De speciale serie Hey Google wordt aangeboden op de "normale" Fiat 500 (niet het nieuwe elektrische model), de 500X en de 500L, die zich ook onderscheiden door hun tweekleurige witte en zwarte buitenkant en door hun bekleding die is bekleed met "pixels" in de kleuren van de Californische techreus.