Lexus UX 250h: begeerlijker en sportiever
De UX, die in 2019 werd gelanceerd, is het instapmodel onder de cross-overs van Lexus. Hij is gebouwd op de globale GA-C-architectuur en heeft een verlaagd zwaartepunt en een chassis met hoge stijfheid voor een comfortabele rit en responsieve reacties. De UX 250h kan ook worden uitgerust met het optionele vierwielaandrijvingssysteem E-Four.
Nieuw multimediasysteem
De UX profiteert nu van een nieuw multimediasysteem dat intuïtiever, ergonomischer en functioneler is geworden. Afhankelijk van het uitrustingsniveau zijn de modellen uitgerust met een 8 of 12 duim groot scherm met aanraaktechnologie die het oude trackpad vervangt. Het nieuwe scherm is 143 mm naar voren geplaatst op het dashboard, waardoor het dichter bij de bestuurder staat en gemakkelijker te bedienen is. De variant met een diameter van 12 duim beschikt ook over scherpere, high-definition graphics. Aanzienlijk meer rekenkracht betekent een grotere reactiesnelheid, terwijl cloudgebaseerde en altijd actieve navigatie standaard is, met toegang tot realtime verkeers- en weginformatie voor een betere reisplanning.
Persoonlijk assistent
Het nieuwe spraakherkenningssysteem biedt toegang tot de 'Hey Lexus'-assistent voor in de auto. Dit maakt het gemakkelijker om spraakopdrachten te gebruiken om telefoongesprekken te voeren, het audiosysteem en de klimaatregeling te bedienen of op het internet te surfen. Het kan worden gekoppeld aan informatie in de cloud. Zo kan je het systeem vragen naar de brandstofprijzen van nabijgelegen stations of andere lokale informatie. Het systeem is geprogrammeerd om meer bekende termen te begrijpen en om opdrachten beter te herkennen, zelfs bij achtergrondlawaai - het geluid van het audiosysteem hoeft niet te worden uitgeschakeld en de microfoons kunnen onderscheid maken tussen de stem van de bestuurder en die van de voorpassagier.
Nieuwe afwerking F SPORT Design
De uitvoering F SPORT Design onderscheidt zich door een speciale afwerking van de grille en de bumpers, maar ook door een verbeterde uitrusting (lichtmetalen velgen met 10-dubbelspaaksdesign, kunstlederen bekleding, verwarmbare voorzetels, automatische klimaatregeling met twee zones met luchtkwaliteitssysteem Nanoe-X, achteruitrijcamera, LED-koplampen met automatisch grootlicht...). Daarnaast is de besturing van de UX F SPORT verbeterd en is de demping herzien voor meer rijplezier. In dezelfde geest heeft Lexus ook extra laspunten en verstevigingen aangebracht om de stijfheid van de carrosserie te verbeteren.
Lexus Veiligheidssysteem +
Ten slotte zijn er verbeteringen aan het Lexus Safety System + van de UX die de prestaties van het veiligheidssysteem vlak vóór botsingen verbeteren en de auto uitrusten met Intersection Turning Assist voor veiliger links- en rechtsaf indraaien op kruispunten, en Emergency Steering Assist, dat de bestuurder helpt obstakels te ontwijken zonder de rijstrook te verlaten. De Dynamic Radar Cruise Control maakt gebruik van afremmen in bochten, waardoor de snelheid van het voertuig automatisch wordt aangepast aan de wegsituatie.