Mazda MX-5: waarom geen shooting brake?
Een shooting brake is in de eerste plaats een zeer zuiver silhouet, om niet te zeggen het zuiverste dat er is. Het eerste model van dit type dateert uit 1964, met de Reliant Scimitar, die het jaar daarop werd het gezelschap kreeg van de Aston Martin DB5. Dichterbij huis, komt de BMW Z3 Coupé in ons op. Hoe dan ook, weinig klanten zijn geïnteresseerd in een auto met een grote bagageruimte, maar met slechts twee deuren en niet meer zitplaatsen. Met andere woorden, voor een fabrikant is de financiële meerwaarde nogal klein.
Maar afgezien van deze nuchtere overwegingen, wat dacht je van een beetje dromerij? Dat is waarschijnlijk wat Sugar Design dacht toen ze een virtuele Mazda MX-5-break creëerden. Vanuit elke hoek ziet hij er geweldig uit, hij heeft zelfs iets weg van de Ferrari FF.
Als dit een aanvulling zou zijn op de cabrio- en targavarianten van de MX-5, zou jij dan geïnteresseerd zijn?