Na elektrisch schakelt de nieuwe Mini Cooper over op benzine
Esthetisch gezien onderscheiden de nieuwe varianten met benzinemotor zich van de elektrische versie door hun meer open getrokken grille, wat de voorkant een minder massieve uitstraling verleent. In alle andere opzichten lijken de twee modellen strikt identiek, waarbij de versies met verbrandingsmotor hun uitlaten nu zelfs liever verbergen onder de achterbumper, waar het vorige model ze trots toonde. Hetzelfde geldt voor de sportieve Cooper S-versie.
S of C?
Deze sportieve versie vertrouwt op een viercilindermotor met 204 pk en 300 Nm, waarmee hij in 6,6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert. In afwachting van een nog sportievere versie, is dit de top van het motorengamma dat beschikbaar is voor de stadsauto. Daaronder staat de versie met de 156 pk sterke driecilindermotor, die de nieuwe naam Cooper C meekrijgt. Deze is iets minder sportief en accelereert in 7,7 seconden.
Vier uitrustingsniveaus
De Mini Cooper S en Cooper C worden aangeboden in vier uitrustingsniveaus: Essential, Classic, Favoured en JCW. Zowel de uitrusting als de lay-out van het interieur zijn gemodelleerd naar die van de elektrische versie, inclusief het ronde OLED-scherm in het midden van de cabine, dat het nieuwe infotainmentsysteem met spraakassistent Spike bedient.