OCTA de Land Rover Defender onder de amfetamines
Als het voor iedereen nog niet duidelijk genoeg was, dan is het dat nu wel: de Defender is niet langer dat mythische, rustieke object waarvan het motto zou kunnen zijn "Wie verre reizen wil maken, moet zijn paard sparen". De huidige generatie speelt in het trendy SUV-register en wat de puristen ook mogen zeggen, het wint daarbij. Want de Defender is een ongekend commercieel succes over de hele wereld en een echte locomotief voor het merk. Het was dus tijd om een versnelling hoger te schakelen (sic) en een ander mythische 4x4 op zijn terrein aan te pakken.
Diamant
Dat is de missie van de Defender OCTA, die zijn naam dankt aan de octaëder, de meest voorkomende vorm van ruwe diamant. En een diamant is puur, hard en een luxe object. Dat is de ambitie van deze versie die onder de motorkap een 4,4-liter V8 van BMW herbergt, goed voor 635 pk en 750 Nm. Dat is meer dan genoeg voor het rijden op de meest moeilijke terreinen, maar vooral voldoende voor de 0-100 km/u in 4 seconden af te leggen. Basisprijs? 185.000€. Daarmee is het duidelijk op welke klanten Land Rover mikt. Mercedes G-Klasse, ben je klaar?