Op 40-jarige leeftijd wordt de Opel Corsa een mode-icoon
De Corsa is sinds zijn lancering in 1982 een hit in de categorie van stadsauto's en is in de loop der jaren uitgegroeid tot een zeer succesvol model. Tot op heden hebben meer dan 14 miljoen eenheden de fabriek verlaten. Vandaag is de bestseller aan zijn zesde generatie toe. De vraag is groter dan ooit, vooral naar de 100 procent elektrische Corsa-e.
Toen de Corsa van de eerste generatie op de markt kwam, werden kopers onmiddellijk aangetrokken door zijn hoekige lijnen en onconventionele interieurstyling, inclusief stoelen met ruitmotief in de stijl van Porsche. Die maken nu een comeback.
Fashionista's zullen binnenkort hun waardering voor dit tijdloze ontwerp kunnen uiten door een tartansok te dragen, verkrijgbaar in de Opel Lifestyle Shop. De speciaal ontworpen jubileumdoos, in beperkte oplage, bevat vier paar van de comfortabele sokken die zeker in het oog zullen springen. Liefhebbers kunnen genieten van een design dat aansluit bij het interieur van de originele Corsa A of een tweede in een modernere uitvoering.
In het gebruik van de originele tartan van de stoelen van de Corsa als modeaccessoire mag je een voorbode lezen. Klanten en vrienden van het merk kunnen uitkijken naar nog meer spannende aankondigingen ter gelegenheid van de 40ste verjaardag van de Opel Corsa alsook de 160ste verjaardag van het merk.