Restyling voor de Jeep Compass
Uiterlijk is de nieuwe Compass gemoderniseerd zonder radicaal te veranderen. De nieuwe koplampen ogen scherper, de bumpers werden opnieuw vormgegeven en het radiatorrooster is prominenter aanwezig.
Aan boord is de verandering veel duidelijker. Het dashboard ziet er moderner uit en laat de keuze uit een aanraakscherm van 8,4 of 10,1 duim, afhankelijk van de versie, dat als een tablet centraal staat. Het multimediasysteem is gemoderniseerd en is nu van het type UConnect5 dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay.
De bedieningselementen zijn ook eleganter, en de bestuurder beschikt nu over digitale tellers die worden weergegeven op een 12,3 duim groot scherm. De Amerikaanse SUV - die sinds vorig jaar in Italië wordt geproduceerd voor Europa - maakt ook van de gelegenheid gebruik om zijn armada aan rijhulpmiddelen te verrijken met al het nodige (actieve rijstrookcontrole, adaptieve cruisecontrol, verkeersbordherkenning, enz.) om autonoom rijden op niveau 2 (gedeeltelijke autonomie, met een oplettende bestuurder) mogelijk te maken wanneer de situatie het toelaat.
Wat de motor betreft, is de plug-inhybride 4xe nu het topmodel. Hij wordt aangeboden in twee versies, met 190 of 240 pk gecombineerd (wanneer de benzine- en de elektromotor samenwerken). Daarnaast zijn er de 1.3 GSE-benzinemotoren met 130 en 150 pk en de 1.6-diesel met 130 pk. Er zijn ook vijf uitrustingsniveaus in het gamma: Sport, Longitude, Limited, S en Trailhawk. De prijzen beginnen bij 28.490 euro voor de benzine en 44.590 euro voor de plug-inhybride.