Deze Citroën BX is duurder dan een nieuwe Porsche 911!
Er was een tijd dat Groep B de belangrijkste klasse van het wereldkampioenschap rally was. In het begin van de jaren 80 ontketenden meerdere fabrikanten een prestatiewedloop met speciaal gebouwde bolides. Verleid door het engagement van Peugeot met de radicale 205 T16, besloot ook Citroën ervoor te gaan met zijn pas gelanceerde BX.
Maar wegens een krap budget besloot het merk met de chevrons een auto "in elkaar te knutselen" met reeds bestaande elementen. Jammer genoeg blonk de wagen helemaal niet uit in de rally's waaraan hij deelnam. Citroën gooide de handdoek in de ring nog vóór het einde van het eerste seizoen. Een voorwaarde in het reglement verplichtte de fabrikanten om minstens 200 straatversies van hun Groep B-exploot te produceren. Daarom begon in 1986 een kleine productie van 4TC's.
Amper 62 auto's vonden een eigenaar, en de onverkochte auto's werden gewoon gesloopt. Het beest van Citroën is dan ook zeer zeldzaam geworden en erg gewild bij verzamelaars van het merk. De auto op deze foto’s staat momenteel te koop in de VS en heeft slechts 52.000 kilometer gereden. Voor dit collector's item moet je 175.000 euro ophoesten! Wat er de duurste BX ter wereld van maakt...