Terwijl zowat iedereen de monovolume heeft opgegeven, durft Citroën het tegenovergestelde met de ELO-concept. Speels, eigenzinnig en bijzonder praktisch: een herinnering dat SUV’s niet alles hebben uitgevonden.
De cijfers zijn duidelijk: na een korte opleving in september tuimelt de Tesla Model Y in oktober uit de Europese Top 50. De Dacia Sandero pakt opnieuw de koppositie, terwijl Citroën de vraag niet kan volgen.
De Citroën Ami krijgt niet alleen een facelift, maar verwelkomt ook definitief een versie die we geweldig vinden: de MyAmi Buggy, een soort strandwagentje dat eruitziet als een mini-Jeep!
Het merk met de chevrons heeft zojuist de nieuwe generatie onthuld van het meest gezinsvriendelijke voertuig in het gamma. Zijn looks blijven trouw aan het concept, en zijn comfort blijft trouw aan Citroëns reputatie.
In de komende dagen en weken zullen sommige versies van bijna alle modellen van de Stellantis-merken meer vermogen krijgen. Dat gebeurt zonder prijsstijging, en ook zonder verbetering van de prestaties.
Na het terugbrengen van de look van de Citroën-bestelwagens en die van de Berlingo naar het verleden, heeft de Italiaanse carrosseriebouwer Caselani zich gericht op de zeer populaire elektrische microcar.
Citroën heeft zich altijd verzet tegen nostalgische ontwerpen, maar het succes van een grote concurrent zet die vastberadenheid nu onder druk. Er lijkt verandering op komst...
Op het Autosalon van Parijs 2024 onthult Citroën enkele nieuwe modellen, waaronder de vernieuwde Ami en een concept dat de volgende generatie SUV’s van het merk zal inspireren.
Om precies te zijn: het is meer een Fiat Topolino dan een Citroën AMI, wat min of meer hetzelfde is. Want uiteindelijk is de auto helemaal getransformeerd tot een luxeobject.