Renault kleurt je dag

3j geleden

De meerderheid kiest voor klassieke kleuren (wit, zwart, grijs) bij de aankoop van een nieuwe auto. Renault onderscheidt zich, want het verkoopt meer "flashy" kleuren dan de concurrentie.

 

Wit, zwart, grijs. De vaststelling is duidelijk: de kleuren die de auto-industrie domineren zijn saai. Alleen al deze kleuren zijn goed voor bijna 70% van de wereldwijd verkochte modellen, volgens een rapport over de populariteit van autokleuren van Axalta, een toonaangevende leverancier van autolakken.

De populairste kleur is wit, dat op 38% van de wereldwijd verkochte nieuwe voertuigen wordt gebruikt, gevolgd door zwart (19%) en grijs (15%). Renault onderscheidt zich door 10% meer levendige kleuren te verkopen dan de concurrentie. De verkoopstoppers zijn vuurrood, Celadon-blauw en Atacama-oranje.

Deze eigenaardigheid van het Franse merk is niet nieuw: we herinneren ons dat de eerste Twingo aanvankelijk slechts in vier pastelkleuren verkrijgbaar was en dat wit niet eens in het catalogus voorkwam. Dat weerhield het autootje niet om een groot succes te worden!

 

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in