VAN DE REDACTIE - Affaire Verstappen: een gekkenhuis!

1j geleden Stéphane Lémeret

Eind augustus had 'het volk' blijkbaar niets beters te doen dan uit te halen naar Max Verstappen omdat hij iets te hard reed op een snelweg in Nice, achter het stuur van zijn Aston Martin Valkyrie.

Ik ken die plek heel goed, ik rijd er minstens een keer per maand, en elke zondagsrijder in een normale auto is niet gevaarlijk bij die snelheid. Bovendien volgde Max gewoon de verkeersstroom toen hij werd gefilmd en had hij waarschijnlijk niet eens door dat hij te hard reed, anders zou hij de video niet hebben verspreid. Want 120 km/u (sorry, 124 op de teller!) rijden op een plek waar de maximumsnelheid onnodig 90 km/u is, is volkomen logisch, zelfs voor een normale bestuurder. Stel je voor, de beste bestuurder ter wereld, achter het stuur van een van de beste auto's ter wereld... Daarom zie je hem zijn centrale scherm aanraken, omdat hij duidelijk het gevoel heeft dat hij in slowmotion rijdt.

De rechters van het internet moeten zich realiseren dat Max Verstappen op dit moment, met deze snelheid, niet aan het "rijden" is. Hij verveelt zich en volgt zachtjes de bestuurders die hem verhinderen om te versnellen. Geen seconde is het bij hem opgekomen dat hij bekritiseerd zou kunnen worden voor zijn gedrag. Het is duidelijk zijn enige fout, want tegenwoordig zijn "mensen" doorgeslaan en veroordelen ze met een toetsaanslag iemand wiens intellectuele potentieel ze zich niet eens kunnen voorstellen. De beste bestuurders kunnen meerdere dingen tegelijk. Sommige mensen noemen hem een crimineel of een gek. Maar zij zijn de gekken, zijndie hun tijd besteden aan het bekritiseren van iemand die absoluut niets gevaarlijks doet, terwijl Max Verstappen zelfs met 200 km/u op deze plek en in deze auto veilig zou zijn. Zelfs de politie bemoeide zich ermee en adviseerde Max om een rijcursus te volgen. Terwijl hij natuurlijk degene is die elke wetshandhaver zou kunnen leren hoe je goed moet rijden. Wat een gekkenhuis!

stephane@autotrends.be

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in