visit.brussels heeft er niets van begrepen...

1j geleden | Stéphane Lémeret

Na ons editoriaal van januari, waarin wij kritiek leverden op het feit dat visit.brussels geen vinger had uitgestoken om de ongeveer zestig internationale journalisten te ontvangen die deel uitmaakten van de jury voor de Europese Auto van het Jaar, heeft de organisatie in kwestie gereageerd. Hier is hun antwoord in zijn geheel. Wij geven er commentaar op.

De e-mail van de organisatie

"In het editoriaal "Don’t visit.brussels?" van AutoTrends.be 7 januari 2023 uit Stéphane Lémeret een reeks verwijten op visit.brussels, het communicatiebureau voor de promotie van Brussel. Wij hebben alle begrip voor de teleurstelling van de heer Lémeret omdat hij niet de middelen heeft gekregen die hij dacht te kunnen krijgen voor de ontvangst van journalisten. Wij danken hem voor zijn enthousiasme bij de organisatie van de Auto van het Jaar in Brussel. visit.brussels steunt de inspanningen om het Brussels Hoofdstedelijk Gewest te promoten. Wij dragen graag regelmatig, voor zover onze middelen en opdrachten dat toelaten, bij aan deze evenementen die de internationale aantrekkingskracht van Brussel dienen. Aangezien het echter om overheidsgeld gaat, gelden voor de verkiezing van de Auto van het Jaar dezelfde regels als voor andere evenementen. Wij hebben de vragen van de heer Lémeret op constructieve wijze beantwoord. We vertelden hem over de aanmeldingsprocedure en de mogelijkheden voor ontvangst van de journalisten. De deadlines lieten geen verdere reacties op zijn verzoeken toe. Als overheidsinstantie hechten wij er een bijzonder belang aan dat alles verloopt binnen het kader van onze missie en met inachtneming van de vastgestelde procedures. Wij hopen dat de heer Lémeret de verzoeken om steun in het kader van de voor de volgende editie geldende procedures zal indienen, die zullen worden onderzocht en, indien zij aan de criteria voldoen, het voorwerp zullen uitmaken van de steun die wij kunnen verlenen. Onze diensten staan tot uw beschikking voor verdere uitleg. Zoals altijd verwijzen wij hen graag door naar de juiste contactpersonen. Wij van visit.brussels hopen van harte dat het evenement in kwestie een succes wordt en zal bijdragen tot de internationale aantrekkingskracht van onze regio.”

Patrick Bontinck CEO visit.brussels

 

Onze reactie

We blijven niet blind voor deze reactie, maar het is echt onzin! Het verzoek om hulp werd verstuurd op 22 november, bijna twee maanden vóór het evenement. Genoeg tijd om ons te voorzien van een bevoorrecht contact met een hotel bij de Heizel, lijkt ons! Het is duidelijk dat de heer Bontinck en zijn team niet zo overdonderd zijn, aangezien zij de tijd hadden om ons bovenstaande e-mail te sturen. Ons de naam bezorgen van een hoteluitbater die bereid zou zijn een interessant tarief toe te kennen aan belangrijke journalisten die voor het eerst het Autosalon van Brussel komen verslaan, zou hen zeker minder tijd hebben gekost. Dus nogmaals, aangezien de heer Bontinck benadrukt dat hij overheidsgeld beheert, kunnen we ons alleen maar afvragen of het geld van de belastingbetaler goed wordt besteed door visit.brussels, een organisatie die duidelijk nutteloos is, behalve als ze in haar rol van calimero kruipt zodra ze met haar verantwoordelijkheden wordt geconfronteerd.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in