Citroën verkocht meer dan 500 AMI’s dit jaar
Hoe kunnen we de toekomst van de auto ontwerpen in onze steeds drukkere stadscentra? De Citroën AMI heeft misschien het antwoord. Met zijn lengte van 2,41 meter en breedte van 1,39 meter is deze vierwieler een groot succes. Deze betaalbare, wendbare en zeer compacte auto, die slechts een halve parkeerplaats in beslag neemt, is de bestverkochte quadricylce in ons land, met een marktaandeel van bijna 50% in dit segment. Citroën denkt met deze stadswagen helemaal opnieuw na over de uitdagingen van de mobiliteit van morgen.
Er is ook een utilitaire versie gelanceerd: My Ami Cargo. Zowel professionals als particulieren hebben deze innovatieve auto nu in gebruik genomen. Hij is praktisch voor korte trajecten en voor licht vervoer binnen bedrijven en biedt een actieradius van 75 kilometer. Toegankelijk vanaf 16 jaar, zou deze Citroën snel jouw nieuwe vriend - ‘ami’, zoals ze dat in het Frans zeggen - kunnen worden.
Het succes van de AMI ligt ook in zijn aparte verkoopkanalen. Zoals enkele geselecteerde Fnac-winkels, waar klanten hem kunnen ontdekken om hem daarna on line te kopen. De elektrische revolutie is aan de gang.