1994, prachtjaar ook voor Toyota
Inderdaad, Auto Trends en de Toyota RAV4 begonnen hun carrière beide in 1994, en ergens stellen we ons graag voor dat zowel het magazine als de auto elk op hun bescheiden manier hebben bijgedragen tot elkaars succes. Vanaf het begin wist Auto Trends een team van ervaren en getalenteerde journalisten samen te stellen, waarvan de geloofwaardigheid bij de lezers nooit ter discussie stond. Toen onze journalisten vol lof waren over deze ‘ongebruikelijke auto’, zoals ze de RAV4 noemden, gingen de lezers er met vertrouwen op af. En de rest, zoals ze zeggen, is geschiedenis.
Nieuwe categorie
‘De rest’, dat is het volledig nieuwe segment in de autowereld dat de bodemspeling van een terreinwagen combineerde met vierwielaandrijving maar ook het comfort en de stabiliteit van een klassieke auto op gewone wegen.
‘De rest’, dat zijn vijf generaties van een wereldwijd succesvol model, nu een onlosmakelijk deel van ons collectieve bewustzijn, net zo onafscheidelijk van ons merk in het publieke bewustzijn als de Corolla of de Land Cruiser.
De rest, dat zijn ook voortdurende evoluties om een RAV4 tebieden die altijd perfect aansluit bij de verwachtingen van een publiek dat zelf ook evolueert. Het concept is veranderd, het uiterlijk is getransformeerd, en de technologie boekte constant vooruitgang. Zo bood de pionier van de SUV's een concept waarvan Toyota de pionier is: hybridisatie.
De rest, dat is een RAV4 die uiteindelijk de weg wijst voor zijn kleine broer Prius, waarvan de nieuwe generatie (ook de vijfde) zojuist hybride plug-in-technologie heeft omarmd.
En wat komt hierna? Dat verhaal moet nog geschreven worden. En we hopen dat het nog lang wordt verteld op de pagina's van Auto Trends, met dezelfde inzet en passie, en altijd metvdezelfde oprechtheid.
(partner content)