Alpine op jacht naar prestaties
De ‘Ultimate’-serie is niet het beest waarop velen hadden gehoopt, en klanten uiten hun teleurstelling. Velen van hen hoestten een aanbetaling van 50.000 euro op zonder het model ooit te zien, en bij het horen van de uiteindelijke prijs van 265.000 euro verwacht je natuurlijk meer prestaties. Hoewel enkele aerodynamische onderdelen zijn verbeterd, blijft de A110 R Ultime mechanisch vrijwel ongewijzigd, met dezelfde 1.8-turbomotor van 325 pk. Dat is slechts 25 pk meer dan de standaard A110 R, wat de teleurstelling van klanten begrijpelijk maakt.
V6 op waterstof
Op het Autosalon van Parijs onthulde Alpine de nieuwste versie van zijn Alpenglow, de H6. Deze technisch meest geavanceerde uitvoering vervangt de 2,0 liter-viercilindermotor van 340 pk door een krachtige 3,5 liter-zescilinder met supercharger en twee turbo’s, goed voor maar liefst 740 pk – en dat alles met 100% waterstoftechnologie! Hoewel deze technologie ook zou kunnen worden ingezet voor een brandstofcel en elektromotor, koos Alpine omwille van de prestaties voor een verbrandingsmotor. Daarnaast belooft Alpine een “zoete stem” voor deze krachtbron, met bijzondere aandacht voor het geluid.