Audi's nieuwe Chinese merk heet...
Chinese klanten zijn sinds de komst van de grote A-merken in het land sterk veranderd. Hoewel ze nog steeds het prestigieuze imago van deze merken waarderen, worden ze tegelijkertijd gezien als ouderwets en ‘achterhaald’, vooral op technologisch vlak, vergeleken met lokale merken. Audi beseft maar al te goed dat zijn naam en logo in de ogen van het publiek juist met deze eigenschappen worden geassocieerd, wat in de loop der tijd eerder een nadeel dan een voordeel is geworden. De oplossing? Een compleet nieuw merk lanceren. Maar dat brengt het risico met zich mee van een langdurig proces om een onbekende naam op te bouwen. Tenzij …
AUDI
Audi heeft in China het eerste concept onthuld van zijn nieuwe merk, simpelweg genaamd … AUDI. Het verschil? Alles in hoofdletters en, opvallender nog, het verdwijnen van de iconische vier ringen. Deze auto vertegenwoordigt een nieuwe generatie Audi: een vertrouwde naam, maar met een frisse visuele identiteit die moderniteit uitstraalt.
Met een elektrische aandrijflijn, een geavanceerde 800V-architectuur en een laadcapaciteit waarmee je in 10 minuten 360 km kunt bijladen, richt deze Audi zich volledig op de toekomst. Uiteraard ontbreken de schermen niet. Waar Europeanen vasthouden aan fysieke bedieningselementen, geven Chinese klanten de voorkeur aan volledig digitale interfaces.