Autosalon van Parijs 2024: "Een meeslepende en boeiende ervaring”

1j geleden | Nicolas Morlet

Ondanks de bittere tegenslag van de laatste editie in 2022, keert de pompeus gedoopte Paris Motor Show in 2024 inderdaad terug voor een 90ste editie. De organisatoren komen natuurlijk positief uit de hoek met de slogan "Let's Celebrate". Maar zullen de fabrikanten er deze keer zijn?

"Met nog maar één jaar te gaan voordat het evenement opengaat voor het publiek, kunnen we niet wachten om een puntje van de sluier te lichten van de Mondial 2024 die, voor zijn 90ste editie, populairder en feestelijker zal zijn dan ooit. We werken aan een nog meeslepender en boeiender ervaring voor bezoekers," legt Serge Gachot, directeur van het Autosalon van Parijs, uit. "Wij zijn Europa's toonaangevende evenement ter ere van de auto, die centraal staat in onze dagelijkse mobiliteit. We willen innovatie combineren met de emotie en het plezier dat auto's bij al onze bezoekers teweegbrengen.”

In 2024 wordt het thema van het evenement "Let's Celebrate". Met een bewust positieve slogan om "het feestelijke karakter van het evenement te benadrukken, verrijkt met meeslepende ervaringen met technologie, motorsport, gaming en design om de bezoekers te vermaken".  Het evenement vindt plaats van 14 tot 20 oktober, opnieuw in de Porte de Versailles.

Vergeet Mondial 2022

Vorig jaar trok de ‘Mondial de l'Automobile’ meer aandacht door de afwezigheid van bekende merken dan door de aanwezigheid van degenen die zich hadden verwaardigd om de reis te maken. Zozeer zelfs dat we ons terecht afvroegen wat de show in Parijs, waarvan sommigen al voorspelden dat het zijn laatste editie zou worden, nog zou kunnen redden. En met reden, want de grandeur van de Paris Motor Show van weleer, een waar feest van de auto in de elf hallen van het expositiecentrum Porte de Versailles, was ver zoek. Deze keer waren er nauwelijks drie kleine hallen (waarvan er twee daadwerkelijk aan fabrikanten waren gewijd) en de Chinese merken waren in groten getale aanwezig, ter vervanging van de traditionele fabrikanten, met name Duitse en Japanse, maar symptomatischerwijs ook Franse, aangezien Citroën de uitnodiging had afgeslagen. Kortom, je kon maar moeilijk van een succes spreken, wat werd weerspiegeld in het feit dat slechts 400.000 bezoekers naar de show kwamen, terwijl het evenement in zijn beste dagen gemakkelijk twee keer zoveel bezoekers trok.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in