BYD richt zich nu op de pick-up
Het is misschien een verrassing dat de Chinese merken de pick-upmarkt nog niet hebben veroverd, maar het is een feit dat er op hun lokale markt niets wordt gedaan om deze categorie te promoten. Het is nooit een van de prioriteiten van de merken geweest, maar nu ze zich in een fase van wereldwijde expansie bevinden, is het niet meer dan logisch om de markten die ze het hof maken te bieden wat ze willen. Naast de VS zijn Australië, Azië, Latijns-Amerika en natuurlijk Europa allemaal enthousiast over pick-ups van één ton. En ook BYD ontwikkelt een gamma met een wereldwijde roeping.
1.000 kilometer
Het voertuig is alleen getoond onder dikke camouflage, maar we kunnen de grote lijnen zien. En we kunnen wel zeggen dat BYD voor de voorkant goed heeft gekeken naar Ford en zijn Ranger. Die laatste is, net als de Toyota HiLux, het doelwit van BYD’s pick-up, die ook op mechanisch gebied de strijd aan zal gaan. Waar Ford en Toyota respectievelijk in PHEV en mildehybride versies komen, gaat voor BYD in PHEV en EV. We weten nog vrijwel niets over deze aandrijflijnen, behalve dat de Chinese fabrikant een totale actieradius van 1000 kilometer heeft aangekondigd voor de PHEV, waarvan 100 kilometer in elektrische modus. Een bereik van 900 kilometer op de verbrandingsmotor lijkt te wijzen op de aanwezigheid van een dieselmotor, wat nogal verrassend zou zijn van de kant van BYD. Wordt vervolgd...