Compacte SUV Hyundai Bayon bevestigt
De nieuwe Hyundai Bayon kreeg een herwerkte voorkant, met een bredere grille en luchtinlaten. Net als de Kona heeft hij nu een rij LED's over de hele breedte als lichtsignatuur. En er zijn aluminium elementen toegevoegd om zijn avontuurlijke look te benadrukken. Aan de zij- en achterkant zijn de veranderingen op het eerste gezicht minder duidelijk, ondanks de nieuwe indeling van de lichten en de vernieuwde bumper. Er zijn ook vier nieuwe kleuren (Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic en Vibrant Blue Pearl), met of zonder zwart dak.
Hyundai Bayon 2024: meer technologie
In het interieur zijn er minder wijzigingen. Het is vooral de uitrusting die in een hogere klasse is geplaatst, met standaard een centraal 10,25-inch scherm, smartphoneconnectiviteit en updates op afstand. De veiligheid is ook verbeterd, met de toevoeging van Active Lane Keeping Assist, Collision Warning dat ook voetgangers en fietsers waarschuwt, en Junction Turning, dat de remmen kan activeren om te voorkomen dat je bij het afslaan op een kruispunt tegen een tegenligger botst. De intelligente cruise control gebruikt nu gegevens van het navigatiesysteem om de snelheid op snelwegen en autowegen autonoom aan te passen.
Beproefde motoren en strak prijskaartje behouden?
Hyundai geeft nog geen info vrij over de motoren die de nieuwe Bayon zullen aandrijven. Behoudens grote verrassingen zal het merk wellicht vasthouden aan zijn 1,2 liter-benzinemotor met 84 pk en 1,0 liter-motor met 100 pk en microhybridisatie, met handgeschakelde of automatische versnellingsbak. Op deze manier kan het merk de introductieprijs laag houden.