De Chinese Chery-groep rekent niet alleen op elektrische auto's om Europa te veroveren
BYD, het Chinese merk waar iedereen het momenteel over heeft, heeft het 100% elektrische segment gekozen om zich in Europa te vestigen. In deze tijden is dat zeker een veelbelovende optie, maar het bereikt nog steeds maar een klein deel van de automobilisten. Concurrent Chery kiest daarom voor een bredere strategie, net als SAIC en zijn merk MG, waarvan het gamma ook benzine- en hybride modellen omvat, die per definitie minder duur zijn.
Chery komt in 8 Europese landen
Maar liefst drie merken zullen Chery vertegenwoordigen, in eerste instantie op 8 Europese markten, waaronder Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië. Het merk Exlantix wil 100% elektrisch en topklasse zijn. Chery-officials zeggen dat de voertuigen worden ontwikkeld om direct te concurreren met de modellen van BMW en Mercedes, maar tegen een aantrekkelijkere prijs. Hetzelfde geldt voor de merken Jaecoo en Omoda, met dit verschil dat zij ook benzine- en plug-inhybride modellen zullen aanbieden. Met dezelfde kwaliteitsambities dus, maar met prijzen vanaf ongeveer 30.000 euro. Op papier is dat zeer concurrentieel. Het wachten is nu op het zien en het kunnen aanraken van deze auto's, die volgend jaar april zouden moeten arriveren.