De Fisker Ocean zal in 5 tot 10 minuten kunnen "opladen".
Om dit te bereiken heeft Fisker geen batterij uitgevonden die op hoog vermogen kan worden opgeladen, maar gebruikt hij verwisselbare batterijen. Zodra de accu van de auto leeg is, kan deze bij een wisselstation worden vervangen door een "volle", waarbij de lege accu zelf automatisch wordt opgeladen om later door een andere gebruiker te worden gebruikt.
Het nieuwe Chinese merk Nio gebruikt deze oplossing al. Maar de praktijk van Fisker verschilt. Waar de Chinese fabrikant het hele accupakket vervangt, zou de door Fisker bepleite oplossing slechts bepaalde modules vervangen. Voor de ontwikkeling van deze technologie werkt de Amerikaanse fabrikant samen met Ample, dat modulaire batterijen heeft ontwikkeld. Deze bestaan uit modules van identiek formaat, vergelijkbaar met een schoenendoos, die als Lego in elkaar passen. Eenmaal ontladen kunnen ze dus gemakkelijk worden vervangen door opgeladen cellen in een speciaal station. Een operatie die minder dan tien minuten duurt.
Een aanpak die volgens Henrik Fisker, oprichter van Fisker INC, bestuurders die veel kilometers maken tevreden moet maken, alsook gebruikers van deelvoertuigen.