De Ford Kuga krijgt een facelift en verfijnt zijn hybride motoren
De nieuwe voorkant van de Kuga verleent hem een meer atletische, gestroomlijnde look. Een rand van LED's over de hele breedte accentueert de nieuwe grille en de nieuwe koplampen zijn voorzien van LED Dynamic Pixel-technologie (optioneel). Door gebruik te maken van navigatiegegevens en de op de voorruit gemonteerde camera om verkeersborden te lezen, passen deze automatisch de configuratie van de lichtbundel aan in bochten, op kruispunten en rotondes om met name voetgangers en fietsers beter te verlichten. Nog steeds op technologisch vlak is de nieuwe generatie van het Adaptive Cruise Control in staat om automatisch te remmen in bochten en op kruispunten, evenals in het verkeer, en een Trailer Tow-modus in het navigatiesysteem stelt je in staat om routes te selecteren die scherpe bochten en obstakels vermijden wanneer er een aanhanger aan de auto is gekoppeld.
Groter, meer geconnecteerd
Binnenin is het dashboard vereenvoudigd. Een aantal knoppen is verdwenen om plaats te maken voor een groter centraal scherm (13,2"), dat nu het nieuwe SYNC4-multimediasysteem bedient, dat compatibel is met 5G en "twee keer zoveel rekenkracht biedt als zijn voorganger". Het systeem beschikt ook over een geïntegreerde Alexa-spraakassistent en draadloze connectiviteit met Android- en iPhone-smartphones.
Europa's best verkopende PHEV
Ford wijst erop dat zijn Kuga sinds 2021 Europa's best verkochte plug-inhybride (PHEV) is. De fabrikant rekent daarom nog steeds op deze aandrijflijn als speerpunt van het nieuwe model, waarvan de elektrische actieradius iets is toegenomen tot 69 kilometer. En "voor bestuurders die geen oplaadoplossing hebben", blijft de Kuga leverbaar in een conventionele hybride versie (zonder plug-in), met een actieradius van 900 kilometer en tot 64% elektrisch rijden in de stad. Er is echter nog niets bekend over het behoud van de dieselmotoren.
De nieuwe Kuga is nu te bestellen.