De Land Rover Defender Cabrio bestaat weldegelijk
Met de recente lancering van de Defender 130 met verlengd chassis biedt Land Rover nu de belangrijkste uitvoeringen die traditioneel ook de originele Defender kenmerkten. Toch ontbrak er één, waar veel klanten reikhalzend naar uitkeken: de cabrioversie. Anderhalf jaar geleden berichtten we over het ombouwproject van een Nederlands bedrijf, maar dat bestond toen alleen in schetsen. Nu presenteert het bedrijf, Heritage Customs, het eindproduct.
Op maat gemaakt
En hoewel we vermoeden dat het niet in de smaak zal vallen bij de 'hardcore' fans van de Defender, vinden we het best een succes. Heritage Customs begint met de schaar te zetten in een Defender 90 (geleverd door de klant), voordat deze wordt uitgerust met een FIA-goedgekeurde rolbeugel, die zorgt voor stevigheid en ondersteunt de softtop. De softtop is semi-elektrisch (hij moet wel nog handmatig boven de voorruit worden ontgrendeld) en is verkrijgbaar in verschillende kleuren. Het bedrijf biedt ook de mogelijkheid om de rest van het voertuig aan te passen, van het lakwerk tot de binnenbekleding, inclusief de wielen. De minimumprijs van de ombouw bedraagt 85.000 euro, bovenop de prijs van het voertuig, dat op zichzelf al 63.000 euro kost. Samen met de Defender Classic die Land Rover aanbiedt, is de goede oude Defender echt een luxeproduct geworden.