De Porsche 911 wordt hybride!
Op het eerste gezicht draait de facelift van de 911 alleen maar om details. Nieuwe koplampen die nu alle verlichtingsfuncties bevatten, inclusief richtingaanwijzers; nieuw ontworpen bumpers en luchtinlaten, en actieve flappen (die openen en sluiten afhankelijk van de koelbehoeften van de mechanische onderdelen) op de neus van de GTS-versie, waarover we hieronder meer vertellen.
Digitaal tijdperk
Aan boord maakt het nieuwe geconnecteerde multimediasysteem zijn opwachting. Maar dovenal beschikt de bestuurder over een volledig digitaal, aanpasbaar instrumentenpaneel, weergegeven op een scherm dat de vorm aanneemt van de traditionele wijzerplaten van Porsche. Dit zou de coupé, maar ook de Targa cabriolet - alle drie de koetswerkvarianten ondergaan deze restyling - aan de top moeten houden.
Gloednieuwe hybride motor!
Voor de lancering worden twee versies aangeboden, die snel navolging krijgen van de andere uitvoeringen in het gamma. Ten eerste is er de instapversie van de Carrera, die zijn 3 liter-turbomotor behoudt, maar er wel 9 pk bij krijgt, waardoor het totale vermogen 394 pk bedraagt.
Dan is er de GTS-versie. Deze introduceert een gloednieuwe motor, een 3,6 liter-flat-six-turbo met 485 pk. Het belangrijkste kenmerk is een in de versnellingsbak geïntegreerde elektromotor die tot 65 pk en 150 Nm extra levert, waardoor het totale vermogen van het systeem op 541 pk en het koppel op 610 Nm komt! Deze motor is alleen bedoeld ter ondersteuning van de benzinemotor om de prestaties te verbeteren zonder de uitstoot van schadelijke stoffen te verhogen. De accu, met een bescheiden capaciteit van 1,9 kWh, is speciaal ontworpen om maximale prestaties te garanderen tijdens een volledig rondje over het beroemde circuit van de Nürburgring in Duitsland.