De VW ID.Buzz is nu een echte MPV

1j geleden | Nicolas Morlet

Volkswagen lanceert een langere versie van zijn elektrische MPV ID.Buzz, die eindelijk zeven zitplaatsen en een verbeterde modulariteit biedt. Hij heeft ook een aantal opmerkelijke technische wijzigingen gekregen.

Tot nu toe blonk de Volkswagen ID.Buzz uit op het gebied van binnenruimte, maar door de klassieke deelbare achterbank (60/40) bleef de modulariteit beperkt. Vooral omdat er geen versie met zeven passagiers gepland was.

Volkswagen heeft dit nu rechtgezet met deze verlengde versie van zijn elektrische MPV. Hij is 25 centimeter langer dan de conventionele carrosserie en nadert de 5 meter (4,96 meter). De lancering van deze lange versie markeert ook de lancering van de ID.Buzz in Noord-Amerika, waar hij een verlicht logo op de voorkant krijgt. We hopen dit ook in Europa te zien, zodra dit is toegestaan.

Eindelijk 7 zitplaatsen!

De revolutie in deze grote ID.Buzz is te vinden aan boord, waar het mogelijk is om individuele zitplaatsen te hebben op rij twee in plaats van de klassieke bank. Bovendien zijn er twee extra zitplaatsen, waardoor vijf-, zes- of zevenzitsconfiguraties mogelijk zijn. En zelfs dan is er nog 306 liter bagageruimte. De inzittenden profiteren ook van een cabine die baadt in het licht dankzij het grote panoramadak, dat naar wens ondoorzichtig kan worden gemaakt met een aanraakgevoelige schuifregelaar.

Technische ontwikkelingen

Door de verlenging van de wielbasis kan er een 86 kWh accu onder de vloer worden geplaatst, tegenover 77 kWh bij de standaardversie. Hierdoor behoudt de auto ongetwijfeld voldoende actieradius ondanks het toegenomen gewicht en formaat, maar Volkswagen heeft de cijfers nog niet bekendgemaakt. Tegelijkertijd is het maximaal toegestane laadvermogen verhoogd naar 200 kW. Dit zal de oplaadtijd die nodig is om van 10 naar 80% te gaan (25 minuten) met vijf minuten verkorten.

De motor is ook krachtiger, van 204 naar 286 pk. Dit betekent dat hij in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u kan spurten. De topsnelheid is verhoogd naar 160 km/u, vergeleken met 145 km/u voor de normale versie.

Prijzen in België zijn nog niet bekend, omdat de auto pas in januari 2024 in de verkoop gaat.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in