De bestelwagens met de ster richten zich meer op luxe, in aanloop naar een belangrijk debuut in 2026

1j geleden | Maxime Pasture

De herziene versies van Mercedes-Benz Vans zijn ontworpen om te voldoen aan de nieuwe bedrijfsstrategie van het concern: "zich richten op regio's en sectoren met aantrekkelijke marges".

Dit zijn de woorden van Klaus Rehkugler, verkoop- & marketingdirecteur bij Mercedes-Benz Vans. Met een nieuw design, extra comfortfuncties en nieuwe rijhulpsystemen zijn de Mercedes V-Klasse, V-Klasse Marco Polo (de kampeerversie), EQV (elektrische V-Klasse), Vito en eVito nu nog luxueuzer. Het aantal gebruikers van deze modellen loopt uiteen van gezinnen en avonturiers tot vips en ceo's. Deze voertuigen zijn niet alleen populair in Europa, maar ook - en vooral - op de Aziatische markt.

Nieuw elektrisch platform

De verbeterde modellen zullen niet alleen, zoals Mercedes het zelf zegt, "de overgang maken naar een diepgaande premium- of luxe-ervaring", maar zullen ook de brug slaan naar een 100% elektrische toekomst. Het merk met de ster plant namelijk de lancering van een volledig nieuw modulair elektrisch platform voor middelgrote en grote bedrijfsvoertuigen. Het gaat VAN.EA heten (kort voor Van Electric Architecture) en de eerste modellen op deze technische basis zouden in 2026 gebouwd kunnen worden.

Volgens Mercedes Vans "zullen elektrische bestelwagens in 2030 meer dan 50% van het totale aanbod van zowel personen- als bedrijfsvoertuigen uitmaken". Mercedes-Benz als entiteit streeft naar een CO2-neutraal wagenpark in 2039.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in